وبلاگ گروهی مشاوران مدارس ایران
نام دروس امتحانی و منابع آزمون دکتری مجموعه علوم تربیتی (8) - مشاوره (کد 2130)

نام رشته امتحاني

مجموعه علوم تربیتی (8) - مشاوره (کد 2130)

 

مواد امتحاني
1ـ زبان انگليسي
2ـ استعداد تحصيلي
3ـ مجموعه دروس تخصصي در سطح كارشناسي شامل:
(آمار و روش تحقيق ـ روانشناسي شخصيت)
4ـ مجموعه دروس تخصصي در سطح كارشناسي ارشد شامل:
ـ اصول و فنون و نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني

 

رشته‌هاي مرتبط كه فارغ‌التحصيلان آن مي‌توانند در اين كد رشته شركت كنند:

كليه گرايش‌هاي علوم تربيتي
كليه گرايش‌هاي مشاوره و راهنمايي
ـ روان‌شناسي باليني
ـ روان‌شناسي و آموزش كودكان استثنايي

 

منابع آزمون دکتری مجموعه مشاوره و راهنمایی

زبان انگليسي:

استعداد تحصيلي:

 

مجموعه دروس در سطح كارشناسي:
آمار و روش تحقيق (كمي، كيفي، آميخته):

1ـ احتمالات و آمار كاربردي در روانشناسي و علوم تربيتي ، دكتر علي دلاور
2ـ تحليل آماري در روانشناسي و علوم‌تربيتي، ترجمه‌ي دكتر علي دلاور و دكتر سيامك نقشبندي
3- روش تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي ،  دكتر علي دلاور 
4ـ  روش تحقيق در علوم رفتاري، دكتر سرمد بازرگان حجاري
5ـ روش‌هاي آماري در علوم رفتاري، دكتر حسن پاشا شريفي، دكتر جعفر نجفي زند و دكتر نسرين شريفي
6ـ روش‌هاي تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي ، دكتر اسماعيل بيابانگرد


روان‌شناسي شخصيت :
1ـ روانشناسي شخصيت، شولتز و فست، ترجمه‌ يحيي سيد محمدي (نشر ويرايش)
2ـ نظريه‌هاي شخصيت دكتر سياسي  (نشر دانشگاه تهران)
3ـ نظريه‌هاي روان درماني پروچاسكا ترجمه سيد محمدي (انتشارات رشد)

 

مجموعه دروس در سطح كارشناسي ارشد:
اصول و فنون و نظريه‌هاي مشاوره و روان‌درماني:

1ـ كليات روش‌ها و فنون تدريس، دكتر امان الله صفوي
2ـ روش‌ها و فنون تدريس، دكتر حسن شعباني
3ـ الگوهاي جديد تدريس (2000)، بوروس  جويس ترجمه محمدرضا بهرنگي
4ـ نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني، دكتر عبداله شفيع آبادي و دكتر ناصري
5ـ نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني شيلينگ ترجمه‌ي خديجه آرين
6ـ نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني دكتر حوريه بانو رحيميان
7ـ نظريه‌هاي روان درماني پروچاسكا ترجمه سيد محمدي

+ نوشته شده در  ۹۲/۱۱/۲۸ساعت 21:42  توسط بروجرد- مهرداد گودرزي  | 

  

جلسه گروه آموزشی مقطع دبیرستان دوره اول  مورخ 92/10/17 روز سه شنبه ساعت 9 صبح در دبیرستان دوره اول  تیزهوشان برگزارگردید 

در آغاز جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله آغاز شد جناب آقای معماری سرگروه این مقطع خیر مقدم گفته در ادامه سرکار خانم معصومه پیردایه با موضوع رابطه دختر و پسر ،آسیبها ،راهکارها آن مطالبی را ارائه دادند و در ادامه  جناب آقای گودرزی مسئول کارشناسی مشاوره و هدایت تحصیلی مطالبی را ارائه نمودند و در پایانجلسه از همکاران برجسته در فعالت های هفته بهداشت و روان و ارزیابی سه ماهه عملکرد شان ، آقایان حمید معظمی و مرتضی قلی پور و خانمها معصومه پیردایه و محبوبه گودرزی با هدایای نقدی و لوح تقدیر  ، نسبت به  زحمات این عزیزان قدر دانی به عمل آمد 

+ نوشته شده در  ۹۲/۱۱/۲۸ساعت 21:4  توسط بروجرد- مهرداد گودرزي  | 

+ نوشته شده در  ۹۲/۱۱/۲۸ساعت 13:54  توسط بروجرد- مهرداد گودرزي  | 


در آغاز جناب آقای گودرزی کارشناس مسئول مشاوره شهرستان ضمن تبریک ایام پیش رو و خیرمقدم  خدمت همکاران گرامی و جناب آقای عزیزی معاونت اموزشی اداره  ،درادامه جناب آقای عزیزی درمورد اهمیت و نقش مشاوران در مدارس و هدایت تحصیلی مطالبی ایراد نمودند. همچنین جناب آقای گودرزی کارشناس مسئول واحد مشاوره  و هدایت تحصیلی  درمورد وظایف مشاوران نیز تذکراتی فرمودند و در ادامه جناب آقای فرخچه مشاور هنرستان رازی در ورد قوانیین هدایت تحصیلی مطالبی را ارائه نمودند.

+ نوشته شده در  ۹۲/۱۱/۲۸ساعت 13:51  توسط بروجرد- مهرداد گودرزي  | 


از: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بروجرد

به :  مدارس دوره اول متوسطه/دوره دوم متوسطه/ابتدایی شاهد دخترانه/ابتدایی و راهنمایی و متوسطه استثنایی

موضوع : برگزاری جلسه مشاوران مدارس 

با سلام و احترام

          با صلوات برمحمد و آل محمد(ص)، بدینوسیله از مشاوران محترم مدارس دعوت می شود که طبق برنامه جدول ذیل و با توجه به مقطع تحصیلی خود در جلسات اسفند ماه شرکت نمایند.


جدول برنامه جلسات ماهانه مشاوران در اسفندماه 92

ردیف

گروه شرکت کننده

تاریخ جلسه

ایام

ساعت

مکان

موضوع جلسه

1

مشاوران مدارس دوره اول متوسطه(راهنمای، ابتدایی، استثنایی

6/12/92

سه شنبه

9 صبح

میدان بهشت بلوار شهید صارمی جنب کانون شاهد  مدرسه راهنمایی شاهد پسرانه تلفن 3530361

تکنیک های راهنمایی و مشاوره گروهی

2

مشاوران مدارس دوره دوم متوسطه (دبیرستان)

19/12/92

دوشنبه

9صبح

میدان بهشت بلوار شهید صارمی دبیرستان پسرانه شاهد تلفن 3530360

+ نوشته شده در  ۹۲/۱۱/۲۸ساعت 13:48  توسط بروجرد- مهرداد گودرزي  | 


بنام خدا

سازمان آموزش و پرورش استان لرستان

معاونت پرورشی و فرهنگی

نمون برگ بازدید و ارزیابی از 8 طرح و  برنامه اساسی  مشاوران آموزشگاههای استان لرستان تا اسفند 1392

نام منطقه :……………

 
نام واحد آموزشي

 

 

آمار كل دانش آموزان

 

تلفن آموزشگاه

 

نام مدير

 

آمار سال اول

 

نام مشاور

شماره همراه

 

تاریخ بازديد

 

 

رج

شاخصهاي مورد بررسي

حداکثر امتیاز

امتیاز مکتسبه

نظرو پیشنادهای   ارزیاب

       1. 

اجرای برنامه های هفته بهداشت روانی برنامه ریزی مطابق دستورالعمل -  بروشور- تراکت- سخنرانی و...

1-داشتن نمونه کارها در تابلو اعلانات و یا بایگانی

2-داشتن گزارش  مجموعه فعالیت های آموزشگاه ارسالی  به اداره هسته مشاوره شهرستان / منطقه

15

 

 

       2. 

صندوق ارتباط با مشاور ( وجود صندوق ، تابلو نصب پاسخ ، كيفيت تابلو، زيبايي صندوق، مكان نصب  )

1-داشتن نمونه نامه ها مربوط به امسال با قید تاریخ اخذ نامه

2-درج پاسخ نامه ها در تابلو اعلانات مشاور

3- داشتن بایگانی نامه ها ی دانش آموزان و پاسخ نامه ها و طبقه بندی موضوعی آنها

4-تخصصی بودن کیفیت پاسخ نامه ها توسط مشاور

12

 

 

       3. 

اجرای برنامه ی همیار مشاور در آموزشگاه

1-انتخاب همیاران جدید

2-تشکیل جلسات و توجیه آنان

3-چاپ کارت برای همیاران جدید

4-معرفی برنامه ها  به دانش آموزان

5-تقدیر از همیاران سالهای گذشته

10

 

 

       4. 

برگزاری کارگاههای طرح توانمند سازی روانی رفتاری دانش آموزان

1-داشتن صورتجلسات  - اسامی دانش آموزان عکس و ...

2-داشتن تقویم اجرایی برگزاری کارگاهها  تا پایان اسفند ماه 92

3-بازدید از محتوای ارائه شده به دانش آموزان جزوه و یا کتاب آموزشی

4-داشتن مستندات  برگزاری  کارگاه ها  و عناوین آنها

5-ارزیابی کیفیت اجرای کارگاهها توسط مدیر آموزشگاه

15

 

 

       5. 

اجرای آزمونهای نوین مشاوره ای

1-اجرای آزمونها ی سه گانه

2-درج نمره آزمون ها در فرم های امتیاز دهی  و تحلیل  آن

10

 

 

       6. 

  شناسایی عوامل افت و پیشرفت وضعیت  تحصیلی آموزشگاه در امتحانات نوبت اول  و تحلیل آن و ارائه راهکارهای مناسب  در آموزشگاه ( مستندات موجود باشد میانگین نمرات درسی و کلاسی و نمودار و ... )

13

 

 

       7. 

اطلاع رسانی مناسب مشاوره تحصیلی وشغلی و دانشگاهی به دانش آموزان پایه های مختلف

-         -معرفی دروس و رشته های هدایت تحصیلی و دانشگاهی و... به دانش آموزان

-         -مصاحبه و پرسش از دانش آموزان

-         -غنی بودن محتوای  تابلو اعلانات مشاور  آموزشگاهها

-         میزان ارتباط و شناخت دانش آموزان آموزشگاه نسبت به مشاور

-         حضور موثر در جلسات شورای مدرسه و دبیران آموزشگاه

-         جریان داشتن فرایند مشاوره در آموزشگاه

15

 

 

       8. 

تشکیل پرونده الکترونیکی مشاوره ای

-         باز کردن سیستم  آموزشگاه

-         -چک کردن پرونده  و اسامی دانش آموزان و بروز بودن آن

10

 

 

جمع

امتياز نهايي از 100:

100

 

 

مهر و امضای مدير آموزشگاه                                                      نام ونام خانوادگي و سمت بازديدكنندگان

                                                                                                1-                                     امضاء

+ نوشته شده در  ۹۲/۱۱/۲۸ساعت 13:40  توسط بروجرد- مهرداد گودرزي  | 

با توجه به برخی محدودیت های اداری برای فعالیت در وبلاگها از این پس اخبار فعالیت استان ها را در سایت زیر می توانید مشاهده نمائید :  http://www.moshaver.medu.ir/ . استانهای متقاضی می توانند برای دریافت رمز و پسورد با ما در ارتباط باشند .

سایر مشاوران خوش ذوق مدارس که در حوزه مجازی فعال هستند نیز می توانند با گذاشتن کامنت در همین وبلاگ یوزر اختصاصی دریافت کنند . تا  مشاوران داوطلب از این فضا برای قرار دادن مطالب علمی و تخصصی خود استفاده نمایند .

برای دریافت اکانت اختصاصی در وبلاگ گام ارسال مشخصات ذیل بصورت کامنت یا نظر خصوصی الزامیست:

۱- نام و نام خانوادگی ۲- مدرک و رشته تحصیلی۳- محل خدمت ۴- معرفی یک نمونه از وبلاگ های تحت مدیریت خود برای ارزیابی مهارت فنی وبلاگ نویسی  ۵- شماره تماس

توجه : در صورت مشاهده هرگونه مطلب غير مرتبط و خلاف شرع و قوانين كشور مطلب مورد نظر ضمن حذف كامل اكانت نويسنده خاطي بدون اخطار قبلي غيرفعال مي گردد.

 ورود به وبلاگ گروهی

مشاوران داوطلب در همین جا کامنت بذارند

ایمیل ما :

 

 
 

+ نوشته شده در  ۹۱/۱۲/۰۱ساعت 13:44  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

باتشکر از کلیه همکارانی که در طی دوسال با ما همکاری خوبی داشتند به استحضار مي رساند از این پس وبلاگ گام بنا بر برخی ملاحظات اداری از حالت گروهی استاني خارج و غیرفعال می گردد. اما با توجه به استقبال گستره مشاوران عزيز به امر وبلاگ نويسي وبلاگ گام  غيراداري و بصورت شخصي به فعاليت خود ادامه مي دهد .

مشاوراني كه مايل هستند بصورت خودجوش مطالب علمي و تخصصي خود را براي استفاده ديگران منتشر كنند با گذاشتن كامنت از مدير وبلاگ يوزرنيم و پسورد اختصاصي دريافت نمايند تا با مشاركت هم يك فضاي سالم علمي  در دهكده جهاني ايجاد نمائيم .

اگر مشاور و یا روان شناس هستید کامنت بذارید تا وبلاگ و یا سایت شما را نیز لینک نمائیم.

+ نوشته شده در  ۹۱/۱۱/۲۸ساعت 11:23  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

کلیک کنید: سابقه 1

کلیک کنید: سابقه2

 

+ نوشته شده در  ۹۱/۱۱/۱۶ساعت 9:29  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

قابل توجه روسای ادارات مشاوره استان ها

به منظور تجزیه و تحلیل آزمونهای مشاوره ای از لینک زیر استفاده نمائید :

ورود به نرم افزار

+ نوشته شده در  ۹۱/۱۱/۱۴ساعت 9:43  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 


اتاق فکر مشاوره با موضوع هدایت صحیح تحصیلی و شغلی درسالن اجتماعات اداره کل آموزش وپرورش یزد برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد ، در این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی ضمن اشاره به ویژگی های اتاق فکر از جمله تصمیم سازی برای هدف های بزرگ تر ، تجزیه و تحلیل فعالیت های مشاوره ، اظهار داشت : پیشنهادات سازنده که در اتاق فکر ، پیرامون موضوعات مشاوره ای مطرح و مصوب شود و در راستای سند تحول بنیادین و برنامه پنجم توسعه باشد در قالب طرح و برنامه در خواهد آمد و پس از تصویب شورای معاونین اجرا خواهد شد .
حمید رستگاری افزود : موضوعات مربوط به مشاوره در سند تحول بنیادین باید مبنای کار اتاق فکر مشاوره قرار گیرد .
وی ادامه داد باید در برنامه ریزی ها خواسته های صحیح و اصولی دانش آموزان را در نظر گرفت و با ارائه ی گزارشی از جلسه ی مربوط به دانش آموزان عضو مجمع اندیشه ورزان ، برخی از دغدغه های آنان را برشمرد .
در ادامه با مطرح شدن بندهایی از ماده 19 قانون برنامه پنجم پیرامون هدایت تحصیلی و شغلی  توسط رئیس گروه مشاوره ، نظرات اعضای اتاق فکر مشاوره در ارتباط با هدایت تحصیلی و شغلی از جمله اصلاح شاخص های هدایت تحصیلی ، فرآیندی بودن آن ، مسائل مربوط به مدارس فنی و حرفه ای ، آگاهی دادن به دانش آموزان و خانواده ها ، آزمون های مشاوره ای ، بانک اطلاعات تحصیلی و شغلی ، اجرای تست های شخصیت و محورهای هدایت تحصیلی مطلوب ارائه شد .

 

 

+ نوشته شده در  ۹۱/۱۰/۲۵ساعت 13:7  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

کلیک کنید

برای دریافت ضمائم لطفا به بخش بخشنامه ها و دستورالعمل های سایت مشاور مراجعه نمائید:

www.moshaver.medu.ir

+ نوشته شده در  ۹۱/۱۰/۱۹ساعت 12:57  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

طريقه ورود به وبلاگ گروهي گام :

- نام کاربری و رمز عبور هر استان را از معاونت مشاوره دریافت نمائید:

از اینجا وارد مدیریت وبلاگ گروهی خود شوید :

ورود

 

همکاران عزیز - لطفا در قرار دادن تصاویر و عکس های خود ضمن رعایت ابعاد و اندازه عکس ها از گزینه ادامه مطلب نیز استفاده نمائید تا صفحه اول ویلاگ استاندارد - سبک و کم حجم شود . در غیر اینصورت پست مربوطه حذف خواهد شد.

اطلاعیه :

به اطلاع مشاوران خوش ذوق مدارس میرساند: اگر دارای سایت و یا وبلاگ کاری و تخصصی هستید می توانید با گذاشتن کامنت ضمن معرفی خود (نام و نام خانوادگی-رشته و مدرک تحصیلی - شماره پرسنلی -تلفن و...)  آدرس وبلاگ خود را به ما اطلاع داده تا ما نیز نسبت به لینک آنها اقدام نمائیم .


برچسب‌ها: وبلاگ گام, مشاور, مشاوران, مدرسه
+ نوشته شده در  ۹۱/۱۰/۱۰ساعت 14:15  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

قابل توجه روساي محترم گروه مشاوره و مشاوران گرامي

 بدين وسيله به استحضار مي رساند اداره كل امور تربيتي و مشاوره در نظر دارد به منظور ارتقاي سطح علمي و مهارت حرفه اي مشاوران و فراهم نمودن زمينه تبادل تجارب و نتايج يافته هاي پژوهشي و مطالعاتي آنان "فصلنامه ي مشاوره" را با تمركز بر موضوعات و شرايط ذيل چاپ و منتشر نمايد.   

 موضوع مقالات و پژوهش ها  

 - معيار هاي سلامت روان و عوامل تاثير گذار بر آن

 - هدايت تحصيلي و شغلي ،چالش ها و چشم انداز هاي نوين

 - مشكلات رواني و اجتماعي دانش آموزان و روشهاي كنترل آن

- نقش مشاوره در تقويت ارزشها و مهارت هاي زندگي

 - اختلالات رواني-رفتاري در دانش آموزان و روش هاي پيشگيري از آن

- حكايت درماني وكاربرد روانشناختي داستان درحوزه ي مشاوره

-روشهاي كيفيت بخشي به خدمات هسته ها و مراكز مشاوره و خدمات روان شناختي دانش آموزي

 

 ضوابط و شرايط پذيرش مقالات

1-محتواي مقالات بايد در راستاي اهداف و موضوع هاي تعيين شده باشد

2-مقالات بايد دست اول و داراي اطلاعات كتاب شناسي معتبر باشد (ذكر منبع كتاب هاي استفاده شده الزامي است -لطفا از ارسال مقالات اينترنتي نيز خودداري شود)

3-معادل هاي تخصصي به زبان اصلي در پاورقي آورده و در متن مقاله با شماره هاي متوا لي به آنها ارجاع شود

۴-  مقاله ها با فرمت word و بر روي يك طرف كاغذ با فونت 14 رويا نگارش شود

4- براي ارسال مقالات خود به دو روش ذيل متوانيد اقدام نمائيد :

الف : روش آنلاين : ارسال  از طريق پست هاي الكترونيكي- ايميل:

 

 moshaveraniran@gmail.com

ب: روش آفلاين : ارسال پستي- لوح فشرده مقاله به نشاني : 

تهران:ميدان فردوسي خيابان شهيد قرني،نبش چهاراه سميه ساختمان علاقمندان طبقه سوم كد پستي 1581663315 اداره كل امور تربيتي و مشاوره

مهلت ارسال مقالات : تا پایان شهریور ۱۳۹۲

+ نوشته شده در  ۹۱/۱۰/۱۰ساعت 13:18  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

رئیس گروه مشاوره:هدایت صحیح تحصیلی دانش آموزان ازاهداف مهم آموزش وپرورش است.


رئیس گروه مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: تسهیل رشد حرفه ای و هدایت صحیح تحصیلی و شغلی دانش آموزان یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش ، رئیس گروه مشاوره اداره کل که به منظور بازدید از نحوه برگزاری آزمونهای نوین مشاوره ای در مهریز حضور یافته بود با اشاره به نقش مهم آموزش  و پرورش در توسعه کشور  افزود: اجرای بهینه آزمونها می تواند کمک شایان توجهی به توزیع متوازن رشته های تحصیلی در پایان سال اول متوسطه نماید.

فرهنگ فلاح ادامه داد: برنامه ریزی اصولی در زمینه هدایت صحیح تحصیلی و شغلی دانش آموزان مستلزم توجه به ویژگی های فرهنگی، نیازهای جامعه و امکانات موجود از یک سو و از سوی دیگر شناخت بهتر توانایی ها، استعدادها و علایق دانش آموزان می باشد.

وی با بیان اینکه اگر فرد بتواند علایق، استعداد، توانایی ها و خصوصیات شخصیتی خود را به درستی بشناسد و با این شناخت به نقاط قوت و ضعف خویش پی ببرد می تواند انتخاب تحصیلی و شغلی مناسبی انجام دهدتصریح کرد: آزمونهایی که برای ارزیابی توانایی، علایق و استعدادهای دانش آموزان پایه اول متوسطه طراحی شده است می توانند در هدایت تحصیلی و شغلی آنها موثر بوده و این فرایند را تسهیل می کند.

در این بازدید که مدیر آموزش و پرورش مهریز و کارشناس مشاوره مدیریت نیز حضور داشتند روند برگزاری آزمونهای نوین مشاوره ای(رغبت سنجش شغلی و تشخیص استعداد) در مدارس شکیب، خاتم الانبیاء، صدرا، توحید، فاطمیه، ابن سینا و آیت الله کاشانی مهریز مورد بازدید رئیس گروه مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

 

+ نوشته شده در  ۹۱/۱۰/۰۵ساعت 11:57  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 


رئیس گروه/اداره مشاوره استان....
   باسلام واحترام،پیرونامه شماره 38377/500مورخ1/3/91مستدعی است جدول شماره2(نمون برگ توزیع منطقه ای گروه آموزشی مشاوره درسال تحصیلی 92-91)راتکمیل وبه اداره کل امورتربیتی ومشاوره ارسال نمایید.
                                                        کارشناسی هسته ها ومراکز مشاوره

+ نوشته شده در  ۹۱/۰۹/۰۸ساعت 9:19  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

لطفا بخشنامه را ابتدا ذخیره کرده و سپس اقدام به پرینت نمائید

+ نوشته شده در  ۹۱/۰۸/۲۳ساعت 14:8  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

به مناسبت هفته بهداشت روان همايش يك روزه اي با همكاري اداره آموزش و پرورش شهرستان انديكا و شبكه بهداشت اين شهرستان در روز يكشنبه ۳۰/۷/۹۱ درسالن اجتماعات دبيرستان اميركبير باحضورتني چند از مسئولين شهرستان ، معاونين و مربيان پرورشي، مشاوران مدارس،پرسنل شبكه بهداشت ، بهورزان خانه هاي بهداشت و دانش آموزان برگزار گرديد . در اين همايش  دكتر رجبي مديرشبكه بهداشت و درمان دررابطه با تاريخچه بهداشت روان و شعار امسال بهداشت جهاني ، هاشم پور معاون پرورشي و تربيت بدني اداره آموزش و پرورش در ارتباط با نقش معنويت درسلامت روان و دواساز ايراني مديرگروه بهداشت روان مركز بهداشت استان پيرامون خانواده سالم و بهداشت روان مطالبي را بيان نمودند . درپايان از فعالين بهداشت روان شهرستان تقدير به عمل آمد.  


برچسب‌ها: بقيه عكسها را درادامه مطلب ملاحظه فرمائيد
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۹۱/۰۸/۰۲ساعت 10:1  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

همايش مشتركي از سوي اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند در استان خوزستان با شبكه بهداشت اين شهرستان با موضوع تشخيص بيش فعالي در دانش آموزان مقطع ابتدايي باحضور مشاوران مدارس، كارشناسان شبكه بهداشت، بهورزان و آموزگاران مقطع ابتدايي در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار گرديد .

در اين همايش كه مديريت آموزش و پرورش و معاونين ايشان و مسئولين شبكه بهداشت شهرستان حضور داشتند دكتر امين زاده متخصص اعصاب وروان و استاد دانشگاه مباحث تخصصي پيرامون بيش فعالي دانش آموزان مقطع ابتدايي و راهكارهاي عملياتي اين موضوع مطالبي را بيان نمود .

درپايان نيز مسئولين به سؤالات حاضران پاسخ گفته و از فعالين بهداشت روان شهرستان تقدير به عمل آمد.  


برچسب‌ها: بقيه عكس ها را در ادامه مطلب ملاحظه فرمائيد
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۹۱/۰۸/۰۱ساعت 10:9  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

به مناسبت هفته بهداشت روان همايشي با موضوع سلامت روان و خانواده با حضور مسئولين آموزش و پرورش شهرستان آبادان، مسئولين استاني مشاوره خوزستان ، نيروي انتظامي، مشاوران مدارس ، مديران و دانش آموزان در محل سينما نفت آبادان برگزار گرديد.

در اين همايش رمضاني مديرآموزش و پرورش آبادان ضمن بيان اهميت بنياد خانواده و ضرورت مشاوره براي خانواده ها و آموزش مستمر آنها ، اهدف سلامت روان را تأمین سلامت روانی ، عاطفی خانواده و تقویت اعتماد و عزت نفس اعضاء ، ایجاد ارتباط صمیمانه و حفظ اسرار خانواده و تلاش برای شناخت رفتار خود و خانواده و .... برشمرد . وی همچنین گفت : یکی از مسائلی که در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به آن اشاره شد توجه به ساختارهای دین و آموزه های دینی در تربیت و بهداشت روان است .

شایان ذکر است خاتمی فر كارشناس مشاوره آبادان در سخنان خود گفت : شعار امسال هفته بهداشت روان : خطر افسردگی در دانش آموزان را جدی بگیریم اعلام شده كه ضرورت دارد تمامي دستگاههاي مربوطه در اين زمينه اقدامات مؤثري انجام دهند. وی سپس گزارش مفصلی از پیگیری ها و عملکرد هسته مشاوره و مرکز مشاوره پویش و فعالین عرصه مشاوره ارائه نمود .  وی هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء سطح آگاهی مسئولین ، خانواده ها از خطر بروز افسردگی در بین دانش آموزان و ارائه راهکارهایی جهت مقابله با این امر برشمرد .

    در ادامه بیت غانم کارشناس هسته مشاوره و استاد دانشگاه ، بيرانوند كارشناس مسئول مشاوره استان ، مباحث روان شناسی پیرامون ملاک های سلامت و بازخوردهای مربوط به آن ، تسلط بر هیجان ها و آگاهی از ضعف های خود و رضایت از خوشی ها را بیان نمودند .


برچسب‌ها: بقيه عكس ها را درادامه مطلب ملاحظه فرمائيد
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۹۱/۰۷/۲۹ساعت 9:5  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

به گزارش روابط عمومی اداره كل آموزش وپرورش استان خوزستان  به نقل ازگروه مشاوره تربيتي  ، روزدوشنبه24مهرسال 91 وبامشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان شادگان ، مشاوران مدارس ، فرمانداری ، بهزیستی، کمیته امداد،شبکه بهداشت، نیروی انتظامی،هلال احمر،پلیس راهوروجمعی ازدانش آموزان ، راهپیمایی نمادین به مناسبت هفته بهداشت روان در سطح شهرستان شادگان انجام گرديد ودرپایان نیزمسابقه نقاشی به همین مناسبت برگزارشد.


برچسب‌ها: بقيه عكسها را در ادامه مطلب ملاحظه فرماييد
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۹۱/۰۷/۲۷ساعت 9:8  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

به مناسبت آغاز هفته بهداشت روان همايش مشترك بهداشت روان به مناسبت اين هفته با همكاري گروه مشاوره تربيتي اداره كل آموزش و پرورش خوزستان ، دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز، شركت ملي حفاري ايران ، سازمان بهزيستي استان ، هلال احمر استان وشهرداري اهواز در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگي و رفاهي شركت ملي حفاري ايران برگزار گرديد.

 همايش

در اين همايش كه كارشناسان مشاوره مناطق آموزش و پرورش ، مشاوران مدارس نواحي چهارگانه اهواز، كارشناسان آموزش سلامت مراكز بهداشت استان و كارشناسان مشاوره و مديران سازمان بهزيستي و شركت ملي حفاري ايران حضور داشتند ، دكتر شاكري نژاد معاون اجرايي دانشگاه علوم پزشكي اهواز ، دكتر عالي پور روان شناس و مشاور امور رواني شركت ملي حفاري ايران ، دكتر پاك سرشت روانپزشك و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي، سركارخانم دكتر رياحي فوق تخصص روانپزشكي كودك ، بيرانوند كارشناس مسئول مشاوره تربيتي اداره كل و دواساز ايراني مديرگروه سلامت روان مركز بهداشت استان مطالبي را ايراد نمودند . درپايان از فعالين بهداشت روان استان تقدير به عمل آمد .    


برچسب‌ها: بقيه عكس ها در ادامه مطلب
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۹۱/۰۷/۲۶ساعت 9:41  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

قابل توجه همكاران عزيز:

به اطلاع همکاران عزیز مشاور می رساند که پشتیبانی از سامانه پرونده الکترونیکی مشاوره مجددا به شرکت سال گذشته (گروه خانم کلهر ) واگذار شده . و نواقص پرونده تا ساعات اینده برطرف خواهد شد :

تلفن : 4-22920693-021   (خانم کلهر)

تلفاکس : 22261476-021

ایمیل: moshavereh@pfm.ir

- همکاران محترم برای جلوگیری از از ادغام لیست دانش آموزان سال گذشته که در حال حاضر دانش آموز سال دوم دبیرستان محسوب می شوند با دانش آموزان ورودی جدید می بایست با ورود به سیستم مدیریت خود پایه و مقطع دانش آموز را به یک سال بالاتر تغییر دهید

 ورود به سامانه

------------------------------------------------------------------------------------------------

روسای محترم گروه مشاوره استان ها:

طبق توافقات قبلی با اداره حراست  از نظر این اداره کل هرگونه سفارش انجام خدمات نرم افزاری در رابطه با تجزیه و تحلیل آزمون های مشاوره ای و ... با شرکت هدی سیستم تهران ممنوع است  

+ نوشته شده در  ۹۱/۰۷/۱۹ساعت 9:55  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

گردهمایی مشاورین مدارس شهر انار در تاریخ 9/7/91 در محل سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش منطقه انار با هدف بررسی نمایه فعالیتهای و مشکلات و چالش های موجود برگزار گردید.

+ نوشته شده در  ۹۱/۰۷/۱۶ساعت 14:10  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

اولین نشست تخصصی گروه آموزشی مشاوران استان در تاریخ 12/7/91 در محل سالن کنفرانس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان اداره کل با حضور رئیس گروه مشاوره ، کارشناس مسئول مشاوره و سرگروه آموزشی برگزار گردید. در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص شرح وظایف گروه آموزشی و بررسی نمایه فعالیت های سال تحصیلی 92 ـ 91 ، بر نقش سرگروههای آموزشی در نظارت و ارزیابی علمی فعالیتهای مشاوره ای تاکید گردید.

+ نوشته شده در  ۹۱/۰۷/۱۶ساعت 14:7  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

عکس های بیشتر را اینجا ببنید

+ نوشته شده در  ۹۱/۰۷/۰۸ساعت 9:34  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

دانلود تصویر در سایز بزرگ

+ نوشته شده در  ۹۱/۰۷/۰۲ساعت 11:27  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

 

 

دانلود بخشنامه در سایز بزرگتر

+ نوشته شده در  ۹۱/۰۷/۰۲ساعت 9:29  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 


کنکور زیاد سخت نیست !!

 

1- خانم فاطمه السادات حسینی ! می خواهم به عنوان اولین سوال بدانم که دارنده رتبه 3 کشوری چگونه دانش آموزی بوده است ؟ همیشه درسخوان ؟ همیشه منظم ؟ همیشه بهترین ؟ آیا هیچ تجربه درس نخواندن هم در دوران تحصیلش وجود دارد.؟

من هر 4 سال دبیرستان شاگرد اول بودم و به شدت منظم ! معدل سال دوم و سومم 20 ، معدل سال اول 98/19 و معدل پیش دانشگاهی ام 95/19 شد. از همان سالهای پایه به درست درس خواندن اهمیت می دادم و همین باعث شد که سال آخر برایم دشوار نباشد و دروس پایه را فقط مرور کنم . البته مواقعی پیش می آمد که نمی توانستم درس بخوانم یا نمره دلخواهم را در امتحانات بیاورم، اما سریع جبران می کردم.

2- بعضی از بچه ها می گویند مطالعه عمیق برخی از درسها خیلی طول می کشد  و ما نمی رسیم این همه وقت برای یک درس بگذاریم شما چه می کردید برای مطالعه  یک درس چقدر وقت می گذاشتید ؟

اگر کسی درس ها را مفهومی بخواند ، رابطه ی بین مباحث و جملات را عمیقاً درک می کند و هیچ وقت .فراموش نمی کند . وقت زیادی هم نمی برد. چون اگر یک مطلب را بخواهیم بدون یادگیری عمیق حفظ کنیم ، باید بارها و بارها آن را تکرار کنیم و وقت زیادی می برد و در آخر هم فراموش می شود . حتی اگر مطالعه ی مفهومی  کمی بیشتر از مطالعه سطحی طول بکشد ، ارزشش را دارد چون فرد می تواند به سوالات مختلفی که از جنبه های مختلف طرح می شود راحت پاسخ دهد و در ذهنش می ماند من هم درس ها را عمیق و با هدف افزایش اطلاعات مطالعه می کردم و وقت هم کم نمی آوردم و این باعث می شد

3- معدل کتبی دیپلم شما چند بود ؟ 20

4- برای مطالعه برنامه ریزی خاصی داشتید؟

در سال آخر سعی می کردم درس درس هر روز را همان روز بخوانم و حتی پیش خوانی هم داشتم. در کل به دروس اختصاصی اهمیت بیشتری می دادم.

5- برنامه ریزی درسی و نحوه پاسخگویی به سوالها بر پایه پیشنهاد مشاوره درسی بود یا خودتان به این شیوه عمل کردید؟

خودم در برنامه ریزی نقش مهمی داشتم ! چون اعتقاد دارم بهترین کسی که می تواند برای فرد برنامه ریزی کند ، خود آن شخص است. به دلیل این که نقاط ضعف و قوت خود را بهتر از همه می شناسد و نیازهای واقعی خود را درک می کند.

6- چند ساعت در تابستان مطالعه می کردید  ؟

من زیاد به تعداد ساعات مطالعه اعتقاد ندارم، بلکه به کیفیت ساعات مطالعه اهمیت می دهم. کسانی بودند که روزی 16-17 ساعت درس می خواندند ولی به نتیجه  مطلوب خود نرسیدند.

7- از مهر به بعد چگونه درس می خواندید ؟

از مهر به بعد طبق برنامه، درس های پیش و پایه را با هم می خواندم و آزمون می دادم . از نیمه اسفند تا آخر فروردین کنکور های عمومی رشته های دیگر را از خودم می گرفتم مثل بیشتر درس هایم را قبل از عید تمام کردم از 25 اسفند تا آخر هفته ی اول عید ، سه چهارم درسهای پایه و هفته ی دوم عید تمام دروس پیش را خواندم اردیبهشت را به تقویت نقاط ضعفم و جبران و تست پرداختم خرداد هم که درگیر امتحانات مدرسه بودم و توانستم دروس پیش را 2 دور بخوانم 20 روز مانده به کنکور هم یک روز در میان کنکورهای سالهای قبل را از سال 83 از خودم می گرفتم و شبیه سازی کنکور داشتم و دروس حفظی و فرمولها و تست هایی که غلط زده بودم را هم مرور می کردم. در ایام عید و یک ماه مانده به کنکور ، این طور نبود که یک درس را تمام کنم و کلاً کنار بگذارم ، چون این شیوه ی غلطی است و باعث فراموشی می شود من تمام کتاب هایم را به دو گروه تقسیم کرده بودم و روزهای فرد یک دسته و روزهای زوج دسته ی دیگر را میخواندم بنابر این تمام درسها را با هم اما کم میخواندم.

8- آخرین روز و ساعت مطالعه برای کنکور کی بود ؟

دو روز مانده به کنکور خلاصه های تاریخ ادبیات جهان و عکسهای تاریخ ایران و جهان را حدود 2 ساعت مرور کردم یک روز مانده به کنکور اصلا درس نخواندم کنکور زبان دادم به امامزاده رفتم و بعد از کمی تفریح و نیایش حدود ساعت 12 خوابیدم.

9- در کلاسهای کنکور یا آزمونهای خاصی شرکت می کردید ؟ ذکر نمائید.

در هیچ کلاس کنکور خارج از مدرسه شرکت نکردم فقط در یک کلاس ریاضی که در مدرسه مان برگزار می شد حضور داشتم اما در آزمون های یکی از موسسات شرکت می کــــــردم فقط به خاطر اینکه بدانم در جامعه ی آماری در چه سطحی قرار دارم که البته همیشه در آن آزمونها تک رقمی می شدم.

10- والدینتان در موفقیتان چقدر نقش داشتند؟

پدر و مادرم در آرام و علمی کردن فضای خانه و دادن روحیه و خودباوری به من نقش زیادی داشتند آنها به خاطر المپیاد و کنکور من دو سال مسافرت تابستان و عید و مهمانی ها را لغو کردند هیچ وقت هم توقع نمره ی 20 و یا رتبه ی تک رقمی از من نداشتند و مرا تحت فشار قرار نمی دادند و می گفتند تلاشت مهم است و به خدا توکل کن و از خدا بخواه که هر چه برایت خیر و صلاح است پیش بیاید و این به من خیلی آرامش می داد در اینجا جا دارد که از زحمات بی دریغ آنها تشکر کنم.

11- علاقمند به چه رشته دانشگاهی هستید و تا چه مقطع تحصیلی ادامه می دهید؟

من حقوق دانشگاه تهران را انتخاب کردم و انشاء ا... سعی دارم آن را تا مقاطع بالا ادامه دهم و در رشته ی خودم بهترین باشم و یک آدم معمولی نباشم بلکه بتوانم یک نظریه پرداز و دانشمند علوم انسانی شوم و تحول ایجاد کنم و به مردم کشورم خدمت کنم همچنین میخواهم مطالعه های جانبی ( از جمله ادبیات ) را به طور غیرآکادمیک ادامه دهم.

12- چه توصیه هایی برای دانش آموزان دبیرستان دارید که در هر سال چگونه شروع و چطور درس بخوانند؟

مهم ترین توصیه ی من به دانش آموزان دبیرستانی این است که از همان سال اول دبیرستان درس هایشان را درست و با دقت بخوانند و تستش را هم کار کنند تا پایه شان قوی شود و به سال آخر واگذار نکنند و بار سنگینی بر دوششان نباشد چون سال آخر فقط سال مرور است و وقت زیادی ندارند. به دانش آموزان پیش دانشگاهی هم توصیه می کنم که یک برنامه ریزی مناسب داشته باشند تا درس خواندنشان نتیجه بدهد به درس های پیش دانشگاهی اهمیت زیادی بدهند و آنها را از همان اول مهر درست بخوانند حتی در زمانهایی که دیگران درس نمی خوانند مثل تابستان و اواخر اسفند و عید تمام تلاششان را بکنند تا به راحتی گوی سبقت را بربایند خود را زیاد درگیر کلاسهای کنکور و کتاب های کمک آموزشی اضافی نکنند من در سال آخر کسانی را میدیدم که حتی به کلاس اقتصاد میرفتند و زمانی را برای مطالعه ی خودشان باقی نمی گذاشتند به همه توصیه می کنم که اگر کسی می بینند در درسی توانایی دارند به دوستانشان هم کمک بکنند و همیشه با علاقه درس بخوانند تا پیشرفت کنند هیچ وقت نا امید نشوند و در برابر مشکلات مقاوم باشند و به عدل خداوند اعتقاد داشته باشند که اگر تلاش بکنند  حتماً نتیجه اش را خواهند دید . کنکور زیاد سخت نیست !!

+ نوشته شده در  ۹۱/۰۶/۳۰ساعت 11:35  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  | 

1-  آقای امیر محمود هوشمند ! می خواهم به عنوان اولین سوال بدانم که دارنده رتبه .دوم کشوری چگونه دانش آموزی بوده است ؟ همیشه درسخوان ؟ همیشه منظم ؟ همیشه بهترین ؟ آیا هیچ تجربه درس نخواندن هم در دوران تحصیلش وجود دارد.؟

به دلیل علاقه به ادبیات و علوم انسانی در مدرسه نمونه خاص فرهنگ رفتم مجموع چهار سال تحصیل در آن جا به گونه ای بود که هیچ سالی معدل من از 90/19 کمتر نشد دبیرستان فرهنگ دارای عالی ترین اساتید در زمینه ی ادبیات فارسی،عربی و فلسفه است که به وضوح تاثیرات آن بر درصد های من در کنکور قابل رویت است پس خلاصه میتوان گفت من همواره درس خود را به بهترین نحو خوانده ام و عنصر اساسی نظم در جاجای طول دوران تحصیلم حضور داشته اگرچه برترین نبوده ام اما جزء بهترین ها بوده ام .

2- بعضی از بچه ها می گویند مطالعه عمیق برخی از درسها خیلی طول می کشد  و ما نمی رسیم این همه وقت برای یک درس بگذاریم شما چه می کردید برای مطالعه  یک درس چقدر وقت می گذاشتید ؟

 سوال خوبی است اما آیا می دانید منشاء این سوال کجاست ؟ با توجه به اینکه دانش آموز ممکن است در طول دوران تحصیل خود آن طور که با ید درس خود را نخواند و در سال آخر کنکور به یاد آزمون سراسری بیفتد حال این پرسش طرح می شود که آیا دروس فهمیدنی ،قابل خواندن در این مدت زمانی هستند ؟ اما من معتقدم که کار یک دانش آموز ابتدا آن است که با علاقه رشته تحصیلی خود را انتخاب کند ( نقش مشاور مدرسه در این جا خیلی می تواند کار ساز باشد) و بعد از آن در سال های اول ودوم دبیرستان مطالعات جانبی برای فهم بهتر دروس آن رشته تحصیلی داشته باشد. آن گاه از همان سال دوم دروس خود را به طور عمیق و کار بردی بخواند. بخواند و یاد بگیرد نه حفظ کند و فراموش کند ، بنابر این توضیحات ، من می توانم بگویم که در سال آخر که همان دوره ی پیش دانشگاهی می باشد توانستم در تابستان آن سال کل دروس پایه دوم و سوم را با موفقیت به پایان رسانم دروس سال چهارم را مطابق برنامه ی مدرسه پیش بروم .

3- معدل کتبی دیپلم شما چند بود ؟

متاسفانه در ماه اردیبهشت سال سوم دبیرستان به بیماری هپاتیت نوع B دچار شدم و درالمپیاد نتیجه ی مطلوب را دریافت نکردم و معدل من در امتحانات نهایی ( کتبی ) 75/19 بود.

4- برای مطالعه برنامه ریزی خاصی داشتید؟

بله ؛ البته برنامه ی کلی من همان برنامه ی مدرسه بود و شیوه ی مطالعه من بدین شکل بود: مرحله 1: مطالعه ی روزنامه وار یک مطلب مرحله ی 2: پیدا کردن کلمات و جملات مهم که اهمیت تستی یا تشریحی دارند . مرحله 3:  خلاصه برادری از مطلب است.

5- برنامه ریزی درسی شما چگونه بود و در پاسخگویی به سوالها به چه شیوه ای عمل می کردید؟

برنامه ریزی درسی سال آخر من مطابق با برنامه ی راهبردی آزمونهای قلم چی بود و در نحوه ی پاسخگویی به سوالات کنکور من با توجه به در نظر گرفتن ویژگیهای شخصیتی خود سوالات ریاضی را در آخرین وهله می زدم و در بقیه موارد همانند دفترچه آزمون سراسری عمل می کردم.

6- چند ساعت در تابستان مطالعه می کردید  ؟

میانگین 6 تا 7 ساعت مطالعه در روز .

7- از مهر به بعد چگونه درس می خواندید ؟

از مهر تمرکز من بر روی دروس پیش دانشگاهی بود و در کنار آن دروس پایه را که یکبار تابستان تمام کرده بودم دوره می کردم.

8- در کلاسهای کنکور یا آزمونهای خاصی شرکت می کردید ؟ ذکر نمائید.

من در هیچ کلاس کنکورشرکت نکردم اما در سال آخر یعنی سال چهارم در آزمونهای قلمچی شرکت داشتم و در این باره باید بگویم دبیران من بسیار عالی درس می دادند و من عالی گوش می دادم و یاد می گرفتم که نیاز به کلاس کنکور نبود.

9- والدینتان در موفقیت شما چقدر نقش داشتند؟

طبیعتاً بسیار زیاد ! والدین در وهله ی اول پایه ی تحقیق و پژوهش را در انسان ایجاد می کنند و این تفکر به صورت نا خود آگاه در ضمیر کودک پنهان می ماند تا با فراهم شدن شرایط این استعداد شکوفا شود که الحمدا... والدین من در هر دو زمینه ی آموزش و پرورش کم نگذاشتند و به عنوان مثال تعریف کردن قصه هایی از بزرگان توسط پدر و مادرم در کودکی برای من روحیه ی کمال طلبی را در من بر می انگیخت و سرانجام با فراهم آوردن جو درس خوانی و پیشرفت در خانه موجبات شکوفایی را فراهم کردند از جمله در سال آخر در حفظ سکوت و آرامش خانه نهایت تلاش خود را مبذول داشتند.

10- علاقمند به چه رشته دانشگاهی هستید و تا چه مقطع تحصیلی ادامه می دهید؟

همانطور که از شیوه ی پاسخگویی من متوجه شدید من علاقه ی زیادی به رشته روانشناسی دارم و انشاء ا... دوست دارم دکترا و فوق دکترای خود را در این رشته به دست آورم.

12- چه توصیه هایی برای دانش آموزان دبیرستان دارید که هر سال را چگونه شروع و چطور درس بخوانند؟

مهمترین نکته این است کسانی که مایل به کسب رتبه در کنکور ، المپیاد و. . . هستند این امر باید بدانند جهشی نیست بلکه نیازمند تلاش و برنامه ریزی مستمر است. بنابراین در وهله اول باید از برنامه مدرسه جدا نشوند معدل خود را بالا نگه دارند و ثانیاً اگر دانش آموزی هستند که تصور می کنند بر کتب درسی تسلط کافی دارند به سراغ کتابها و سی دی های کمک آموزشی بروند و سعی داشته باشند در همان سال های دوم و سوم همراه مطالعه ی عمیق دروس ، تمرین های تستی و تشریعی کار کنندو با کمک جستن از خداوند متعال در همه ی مراحل زندگی خود موفق باشند.

13- برنامه های مشاور مدرسه در پیشبرد برنامه های درسی دانش آموزان را چگونه

ارزیابی می کنید و چه پیشنهادهایی برای بهبود وضع موجود دارید؟

مشاور مدرسه ی ما نقش مهمی در برنامه مطالعه تابستان در مدرسه ی ما داشت در حالی که بسیاری از مدارس در سطح کشور در تابستان سال چهارم برنامه ی خاصی ندارند مشاورمدرسه ی ما با آگاهی بخشی درمورد نحوه ی رقابت در کنکور سراسری و تفاوت آن با سایر امتحانات داخلی مدرسه توانست دانش آموزان مدرسه را از همان ابتدای تابستان به صورت جدی وادار به درس خواندن برای کنکور کند و نهایت تشکر از ایشان را دارم البته ایشان در زمینه های اعتقادی نیز همواره سعی بر آن داشتند که روحیه ی بچه ها را تقویت کنند از جمله آنها که بر من تاثیر شگرفی داشت این بود که در آغاز تابستان و در مورد حجم کتب درسی که می بایست خوانده میشد بسیار سر در گم بودم که این آیه ی مبارک را روی تخته ی مشاوره دیدم: « کم من فئه غلیله غلبت فئه کنره باذن الله » « چه بسیار گروه اندکی که بر گروه عظیمی جیره شدند به یاری خداوند ».

بنابر این پیشنهاد دارم که اداره ی آموزش و پرورش برای سال چهارمی ها در هر دو هفته یک روز برای کنکور سراسری و مسائل خاص آن اختصاص دهد امید است که در این زمینه پیشرفتهایی حاصل شود.

با آرزوی موفقیت برای . . . 

+ نوشته شده در  ۹۱/۰۶/۳۰ساعت 11:33  توسط عظیمی- مدیر وبلاگ  |